Michelle GIsselmann

Michelle GIsselmann

Marketingspecialist hos KlubVind

Sociale Medier i Idrætsforeningerne?

Hvordan bruger jeres forening sociale medier? Bruger I dem overhovedet? Hvis ikke, så er det bare med at komme i gang! De sociale medier er et godt samlingspunkt for både medlemmer og bestyrelse – og et fantastisk sted, hvis man ønsker at nå bredt ud med et særligt budskab.

”Hvorfor skal vi benytte os af sociale medier, vi har jo en hjemmeside?” Jo, det er et rigtig godt spørgsmål, og det vil vi gerne svare på. Det skal I, da sociale medier er rigtig gode til at udbrede ’professionelle’ budskaber som forening, og da at sociale medier kan opretholde følelsen af sammenhold blandt medlemmerne i disse Corona-tider.

Professionel brug af sociale medier
Mange virksomheder og iværksættere benytter sig af sociale medier til at få et produkt eller en service ud over rampen. Hos KlubVind ønsker vi, ligesom så mange andre, at nå bredt ud med vores budskab. Derfor har vi kastet os over sociale medier, især Facebook og LinkedIn. Vores specialist indenfor digital marketing, Michelle Gisselmann, står for stort set al kommunikationen der foregår på KlubVinds sociale medier. Og hun er gerne behjælpelig, hvis din forening eller klub ønsker at blive bedre til brugen af SoMe.

Én af de helt store gevinster, der er ved SoMe er, at man som forening kan nå bredt ud med et givent budskab. Det er både godt for klubben og klubbens sponsorer, at gøre sig bemærket på sociale platforme. Desuden sender det et signal om, at man er en seriøs klub, der har ambitioner om at blive til noget større. Det at nå ud til sin fanskare kan altså være en vigtig faktor for fællesskabsfølelsen.

like

Styrker fællesskabet
Sociale medier gør det muligt for medlemmer – på tværs af køn og alder – at interagere med hinanden. Især i tider som denne, hvor Corona hærger, er det vigtigt for mange at følelsen af fællesskab er indenfor rækkevidde. Og det kan den komme ved brug af sociale medier. Her kan der diskuteres stort og småt, og kampprogram- og gejst kan deles med resten af klubbens medlemmer og tilhængere.

Det er altså udelukkende en god idé at åbne op for de sociale medier i foreningslivet. Det tager blot nogle minutter at komme i gang, og I kan nå ud til lige netop de personer, I ønsker. Et samlingssted for børn, unge, trænere og forældre – what’s not to like?

Økonomisk støtte
Ved hjælp af sociale medier kan der også opnås økonomisk støtte til din klub eller forening. Hos KlubVind lever og ånder vi for digitalisering, og vi kan hjælpe jer med at oprette et støttelotteri, som foregår online. Ved at lotteriet foregår online, kan det bredes ud blandt flere tilhængere og medlemmer, end et fysisk lotteri. Kontakt os, og så kan vi sammen aftale, hvordan lige netop jeres online støttelotteri skal se ud.

Del indlægget

Del på facebook
Del på twitter
Del på linkedin
Del på pinterest
Del på print
Del på email