Hvordan bruger jeres forening sociale medier? Bruger I dem overhovedet? Hvis ikke, så er det bare med at komme i gang! De sociale medier er et godt samlingspunkt for både medlemmer og bestyrelse – og et fantastisk sted, hvis man ønsker at nå bredt ud med et særligt budskab.
”Hvorfor skal vi benytte os af sociale medier, vi har jo en hjemmeside?” Jo, det er et rigtig godt spørgsmål, og det vil vi gerne svare på. Det skal I, da sociale medier er rigtig gode til at udbrede ’professionelle’ budskaber som forening, og da at sociale medier kan opretholde følelsen af sammenhold blandt medlemmerne i disse Corona-tider.
Professionel brug af sociale medier
Mange virksomheder og iværksættere benytter sig af sociale medier til at få et produkt eller en service ud over rampen. Hos KlubVind ønsker vi, ligesom så mange andre, at nå bredt ud med vores budskab. Derfor har vi kastet os over sociale medier, især Facebook og LinkedIn. Vores specialist indenfor digital marketing, Michelle Gisselmann, står for stort set al kommunikationen der foregår på KlubVinds sociale medier. Og hun er gerne behjælpelig, hvis din forening eller klub ønsker at blive bedre til brugen af SoMe.
Én af de helt store gevinster, der er ved SoMe er, at man som forening kan nå bredt ud med et givent budskab. Det er både godt for klubben og klubbens sponsorer, at gøre sig bemærket på sociale platforme. Desuden sender det et signal om, at man er en seriøs klub, der har ambitioner om at blive til noget større. Det at nå ud til sin fanskare kan altså være en vigtig faktor for fællesskabsfølelsen.